Microsoft Dynamics 365

Business Central voor Servicebedrijven

Bedrijven in de service branch, ongeacht hun grootte, kunnen met Microsoft Dynamics 365 Business Central de meest efficiënte administratie voeren. Of u nu een installatiebedrijf hebt dat cv-ketels of laadpalen installeert, of een bedrijf dat tractoren verkoopt en onderhoudt, Microsoft Business Central biedt een zeer uitgebreide servicemodule. U kunt ook projecten die eerder zijn uitgevoerd verder beheren in de servicemodule, allemaal realtime in de cloudsoftware van Microsoft. 

Microsoft Business Central is inmiddels een van de bekendste spelers op de markt, en dat is niet voor niets. Jarenlange ervaring en gebruik van de modernste technieken zorgen voor een winnende formule. Zeker met de komst van AI-assistent Co-Pilot zal het ERP-landschap nooit meer hetzelfde zijn. 

Dynamics4Business heeft bovenop de standaard Microsoft Business Central een oplossing ontwikkeld, specifiek voor bedrijven gericht op service en onderhoud. Deze software oplossing bevat een rijke functionaliteit die zorgt voor grip op uitstaande objecten, service planning, resources, uit te voeren keuringen en dergelijke.  

Onze medewerkers zijn al jaren actief in uw branche en spreken de taal van de sector. We kennen de processen, en de software groeit mee met uw behoeften. Software voor en door uw branche! 

Voordelen Microsoft Business Central

1

Integratie

Naadloze integratie met andere 365 applicaties, zoals Teams, Outlook en Powerplatform




2

Automatisering

Automatiseert al uw bedrijfsprocessen







3

Geïntegreerd

Geïntegreerde software die workflow gestuurd is, hierdoor voer je slechts één keer data in




4

Wereldwijd

Met meer dan 2 miljoen gebruikers wordt de ontwikkeling en continuïteit van de software gewaarborgd. U beschikt over de meest geavanceerde technologie!

5

AI-Assistant

Geavanceerde AI-Assistent en de hoogste mate van cybersecurity


Voordelen voor uw service-bedrijf Met de

servicemodule van Microsoft Business Central

Met de servicemodule van Microsoft Dynamics 365 Business Central houdt u gemakkelijk informatie bij over lopende contracten, tussentijdse klussen, vervangende onderdelen, kosten en opbrengsten per serviceartikel en contract. Deze module stelt u in staat om werkzaamheden efficiënt in te plannen en servicemedewerkers rechtstreeks toegang te geven tot de laatste informatie in het veld. Daarnaast kunt u efficiënte terugroep- en vervangacties van onderdelen plannen. Door correcte informatie te gebruiken, krijgt u meer grip op uw processen en kunt u sneller factureren. 

Dynamics4Business helpt u bij het optimaal benutten van deze functies, zodat uw servicebedrijf nog efficiënter en klantgerichter kan opereren.

 

1

Service artikelen

Een compleet overzicht van alle artikelen die bij uw klanten uitstaan. Intake van aanvragen voor service artikelen die niet door u zijn geleverd bij (nog) niet bestaande klanten. Inclusief de mogelijkheid om componenten te vervangen met serie- of lotnummer.

2

Garantie

Met de ERP-oplossing van Dynamics4Business weet u in één oogopslag of een reparatie/reserveonderdelen onder garantie valt, welk percentage van de kosten onder de garantie valt en tot wanneer de garantie geldig is.

3

CRM

Van nieuwe potentiële klant tot opvolging van offertes. CRM wordt steeds belangrijker in een concurrerende markt. Het mag immers geen drie weken duren voordat acties worden opgevolgd. CRM is niet meer die Microsoft Excelsheet, maar het is meer dan dat.

4

Grafische planning

Monitor en beheer de agenda en bezetting van uw servicemedewerkers. We maken gebruik van een geavanceerd en bewezen oplossing. Het grafisch planbord maakt het plannen eenvoudig en overzichtelijk.

5

Contractbeheer

Grip op uw lopende service contracten. Plan automatisch periodieke klussen in voor service artikelen per klant en servicecontract. Met vele varianten mogelijk past er altijd wel een contractvorm in het systeem.

1

Service artikelen

Een compleet overzicht van alle artikelen die bij uw klanten uitstaan. Intake van aanvragen voor service artikelen die niet door u zijn geleverd bij (nog) niet bestaande klanten. Inclusief de mogelijkheid om componenten te vervangen met serie- of lotnummer.

2

Garantie

Met de ERP-oplossing van Dynamics4Business weet u in één oogopslag of een reparatie/reserveonderdelen onder garantie valt, welk percentage van de kosten onder de garantie valt en tot wanneer de garantie geldig is.

3

CRM

Van nieuwe potentiële klant tot opvolging van offertes. CRM wordt steeds belangrijker in een concurrerende markt. Het mag immers geen drie weken duren voordat acties worden opgevolgd. CRM is niet meer die Microsoft Excelsheet, maar het is meer dan dat.

4

Grafische planning

Monitor en beheer de agenda en bezetting van uw servicemedewerkers. We maken gebruik van een geavanceerd en bewezen oplossing. Het grafisch planbord maakt het plannen eenvoudig en overzichtelijk.

5

Contractbeheer

Grip op uw lopende service contracten. Plan automatisch periodieke klussen in voor service artikelen per klant en servicecontract. Met vele varianten mogelijk past er altijd wel een contractvorm in het systeem.

Warehouse/Magazijn

Vrijwel ieder servicebedrijf heeft wel voorraad met de belangrijkste onderdelen of materialen. De magazijnoplossingen binnen Microsoft Business Central zijn zeer uitgebreid. Van automatisch de magazijnen aanvullen tot barcode scanning. Voor de scanning hebben we een handige app ontwikkeld om het werk van de magazijnbeheerder een stuk eenvoudiger te maken. Daarnaast werken we ook intensief samen met Tasklet Factory. Welke oplossing het beste bij u past bespreken we uiteraard in een persoonlijk adviesgesprek.

Power Platform

Microsoft Business Central is als ERP pakket een solide basis. Het Microsoft Powerplatform is een bedrijfsapplicatieplatform waarmee u snel en zonder diepgaande programmeerkennis bedrijfsprocessen kunt verbeteren, automatiseren en bedrijfsdata visualiseren. U behoudt uw bestaande ICT-infrastructuur en maakt met de tools uit het Powerplatform applicaties die uw medewerkers eenvoudiger en efficiënter kunnen werken. Het Powerplatform bestaat uit een aantal tools waarmee laagdrempelig snel zakelijke applicaties gemaakt kunnen worden zoals apps, workflows, rapportages en chatbots.

Service- en uren app

Service app en Urenapp. Met de buitendienstapp van Dynamics4Business beschikken uw medewerkers op locatie altijd over de juiste en meest recente informatie omtrent artikelen, garanties, SLA etc. Vervangende onderdelen en uitgevoerde service kan direct in het veld worden ingeboekt, hierdoor raakt u nooit meer bonnetjes kwijt. Voor diverse service processen hebben wij een passende app, die nog verder aangepast kan worden aan uw wensen.

Warehouse/Magazijn

Vrijwel ieder servicebedrijf heeft wel voorraad met de belangrijkste onderdelen of materialen. De magazijnoplossingen binnen Microsoft Business Central zijn zeer uitgebreid. Van automatisch de magazijnen aanvullen tot barcode scanning. Voor de scanning hebben we een handige app ontwikkeld om het werk van de magazijnbeheerder een stuk eenvoudiger te maken. Daarnaast werken we ook intensief samen met Tasklet Factory. Welke oplossing het beste bij u past bespreken we uiteraard in een persoonlijk adviesgesprek.

Power Platform

Microsoft Business Central is als ERP pakket een solide basis. Het Microsoft Powerplatform is een bedrijfsapplicatieplatform waarmee u snel en zonder diepgaande programmeerkennis bedrijfsprocessen kunt verbeteren, automatiseren en bedrijfsdata visualiseren. U behoudt uw bestaande ICT-infrastructuur en maakt met de tools uit het Powerplatform applicaties die uw medewerkers eenvoudiger en efficiënter kunnen werken. Het Powerplatform bestaat uit een aantal tools waarmee laagdrempelig snel zakelijke applicaties gemaakt kunnen worden zoals apps, workflows, rapportages en chatbots.

Service- en uren app

Service app en Urenapp. Met de buitendienstapp van Dynamics4Business beschikken uw medewerkers op locatie altijd over de juiste en meest recente informatie omtrent artikelen, garanties, SLA etc. Vervangende onderdelen en uitgevoerde service kan direct in het veld worden ingeboekt, hierdoor raakt u nooit meer bonnetjes kwijt. Voor diverse service processen hebben wij een passende app, die nog verder aangepast kan worden aan uw wensen.

Neem contact met ons op

voor Service