Groothandel

Binnen het standaard Microsoft Dynamics 365 Business Central (Dynamics 365 BC) pakket bieden wij een oplossing aan die specifiek gericht is op (groot)handel. Deze oplossing bevat een rijke functionaliteit die zorgt voor grip op de zaak, voorspelbaarheid en klantvriendelijkheid.

Financieel

Microsoft Dynamics 365 BC voorziet in financiële software voor alle bedrijfsprocessen. Wij hebben diverse oplossingen voor ingewikkelde financiële structuren met dochterbedrijven of meerdere (buitenlandse) vestigingen en intercompany processen.

  • Intercompany+

Bespaart boekhoudkosten, is accuraat en geeft beter inzicht. Hiermee synchroniseert u stamgegevens vanuit een centraal databedrijf naar andere bedrijven, over één of meerdere databases. De module handelt gewenste Intercompany transacties automatisch af.

  • Digitaal factureren

De verzonden facturen komen automatisch in uw CRM-module terecht. Verder kunt u batchfacturatie automatisch inplannen.

  • Document scanning

Behaal tijdswinst door het inscannen van inkoopfacturen, welke na scanning (OCR-techniek) automatisch in Business Central aangemaakt worden. Accorderen kan via document goedkeuring per e-mail voor een juiste organisatorische afhandeling.

  • Multisite

Met deze oplossing wordt het samenwerken tussen bedrijfsonderdelen op zowel financieel als logistiek gebied gemakkelijk. Houd zicht en grip op uw bedrijfsonderdelen of vestigingen en bespaar tijd door geen intercompany boekingen meer uit te voeren.

  • Telebanking+

Voor het automatiseren van grote aantallen open posten. Deze module is erop gericht om grote hoeveelheden bankmutaties in korte tijd toe te kunnen wijzen aan de juiste grootboekrekeningen, klanten en leverancier.

  • Debiteuren Cockpit

Hiermee heeft u alle informatie over open posten, betalingen, aanmaningen, gespreksnotities en verzonden communicatie overzichtelijk op één scherm. Verder krijgt u snel inzicht in de gemiddelde betaaltermijn per debiteur en rating van betaalgedrag.

Logistiek

Dynamics4Business heeft binnen Dynamics 365 BC oplossingen gecreëerd voor logistieke bedrijven op basis van ervaringen binnen uw branche. De systemen zijn gebouwd door logistieke experts en worden continu verbeterd en uitgebreid op basis van wensen van onze logistieke klanten. Software door en voor uw business!

  • Barcode scanning

Middels draadloze scanning voor magazijndocumenten via scanner of tablet krijgt u snel inzicht en worden er minder fouten gemaakt.

  • Leveranciersbeoordelingen

De verzonden facturen komen automatisch in uw CRM-module terecht. Verder kunt u batchfacturatie automatisch inplannen.

  • Automatische updates per e-mail

Behaal tijdswinst door het inscannen van inkoopfacturen, welke na scanning (OCR-techniek) automatisch in Business Central aangemaakt worden. Accorderen kan via document goedkeuring per e-mail voor een juiste organisatorische afhandeling.

Handel

Naast de rijke functionaliteit die ERP-software van Dynamics 365 BC biedt, ontwikkelt Dynamics4Business management applicaties die het proces van handelsondernemingen vergemakkelijken. Hierdoor heeft u meer grip op de zaak, werkt u sneller, efficiënter en klantvriendelijker. Dit omdat uw klant beter is geïnformeerd over bijvoorbeeld relevante orderinformatie. De software is ontwikkeld door branche experts in samenwerking met een klantenpaneel uit de branche. Software door en voor uw branche!

  • Webshop & e-business

Door volledige integratie tussen de webshop en Dynamics 365 BC wordt real-time de daadwerkelijke voorraad getoond. Facturen en betalingen zijn altijd up-to-date en artikel- en prijsbeheer vindt in één systeem plaats!

  • Customer selfservice

Klanten kunnen facturen, voorraden, prijzen, artikelspecificaties en dergelijke zelf opvragen, waardoor uw binnendienst ontlast wordt. Deze module biedt de mogelijkheid informatie voor uw klanten klaar te zetten, zonder dat de klant uw ERP-systeem aanroept.

  • Margebeheer

De module ‘verkoopordermarge’ geeft de mogelijkheid om marges te monitoren en in te stellen per verkooporder(regel).

  • Prijsbeheer

Hiermee kunt u prijslijsten eenvoudig en snel aanpassen en verspreiden onder uw afnemers.

  • Geïntegreerd CRM

Er bestaat een 360 graden klantview met alle klantgegevens in één systeem (bijvoorbeeld omzetten, open posten, geplande leveringen en dergelijke).

  • Multisite

Met deze oplossing wordt het samenwerken tussen bedrijfsonderdelen op zowel financieel als logistiek gebied gemakkelijk. Houd zicht en grip op uw bedrijfsonderdelen of vestigingen en bespaar tijd door geen intercompany boekingen meer uit te voeren.

  • Assemblage

Dynamics 365 BC kent uitgebreide mogelijkheden voor het assembleren van artikelen. Van het werken met stuklijsten tot en met het aansturen van een complexe productieomgeving met MRP runs.

Service

Houdt informatie als lopende contracten, tussentijdse klussen, vervangende onderdelen, kosten en opbrengsten (per service artikel en contract) bij de hand door middel van de servicemodule. Middels deze module plant u werkzaamheden in en geeft u servicemedewerkers rechtstreeks toegang tot de laatste informatie in het veld. Verder plant u efficiënte terugroep- en vervangacties van een bepaald onderdeel in. Correcte informatie leidt tot meer grip en snellere facturatie.

  • Service artikelen

Een compleet overzicht van alle service artikelen die bij uw klanten uitstaan. Intake van service aanvragen voor service artikelen die niet door u zijn geleverd bij (nog) niet bestaande klanten. Inclusief de mogelijkheid om componenten te vervangen met serie- of lotnummer.

  • Contractbeheer

Grip op uw lopende service contracten. Plan automatisch periodieke klussen in voor service artikelen per klant en servicecontract.

  • Garantie

Met de ERP-oplossing van Dynamics4Business weet u in één oogopslag of een reparatie/reserveonderdelen onder garantie valt, welk percentage van de kosten onder de garantie valt en tot wanneer de garantie geldig is.

  • Resources

Met de kennismatrix plant u direct en snel de juiste persoon of beste resource op een klus in. Nooit meer puzzelen, maar snel en efficiënt plannen.

  • Service apps

Via deze app beschikken uw medewerkers op locatie altijd over de juiste en meest recente informatie omtrent artikelen, garanties, SLA etc. Vervangende onderdelen en uitgevoerde service kan direct in het veld worden ingeboekt, hierdoor raakt u nooit meer bonnetjes kwijt. Voor diverse service processen hebben wij een passende app, die nog verder aangepast kan worden aan uw wensen.